Dikili'nin Salihleraltı Mevkii'nde yer alan Simkur ve Nemka Sitesi
önündeki sahilden denize pis su akıtıldığını iddia eden vatandaşlar
yetkililere seslendi. Yoğun yağmur sonrası biriken suların denize
tahliyesi için önceden bölgeye kurulan kanallara son bir yıldır foseptik ve hayvan pisliklerinin akıtıldığını söyleyen vatandaşlar, önlem
alınmasını istedi. Vatandaşlar ayrıca sahilde kıyı kanununa aykırı
olarak yapılan çardaklara da tepki gösterdi. Çevre sakinlerinden konuyla ilgili açıklama yapan Avukat Oyal Topal, "Belediye ve ilgili kamu
kuruluşlarının çevreyi kirleten kanal konusunda gerekli hassasiyeti
göstermesini ve kıyı kanunu uygulanması konusunda gerekli özenin
gösterilmesini istiyoruz. Buraya yapılan kanalın amacı sel sularının
giderilmesini sağlamaktı. Ancak son bir yıldır hayvan atıkları ve
fosseptik akarak denize karışıyor. Bu konuda defalarca şikayette
bulunduk ancak bir şey yapılmadı. Pis kokudan ve deniz kirliliğinden
şiddetle şikayetçiyiz. Bu Dikili'nin mavi bayrak plajlarına zarar verir. Ben 70 yaşına geldim böyle bir şey görmedim. Denizimiz kirletiliyor,
sahillerimiz işgal ediliyor, eşit kullanım hakkımız gasp ediliyor" dedi.Sahilde eşit kullanım hakkının gasp edildiğini de söyleyen Topal, "Sahilimizde
kıyı kanununa aykırı olarak çardaklar yapıldı. Bu çardakları kimlerin
yaptığını bilmiyoruz. Gerekli yerlere sahilimizin işgal edilerek, eşit
kullanım hakkımızın gasp edildiğini bildirdik. Burada yaşayan çok sayıda vatandaş var. Herkes kafasına göre çardak yaparsa ne olur? Birisine
izin verilirse her site bunu yapar. Yetkilileri göreve çağırıyoruz"
dedi.Çevre sakinlerinden bir şirkette yöneticilik yapan Kubilay
Ulu ise, "1990'dan beri her yıl oraya tatile giderim. Ve her yıl buradan numune alıp, İstanbul'da bir laboratuvara getiririm. Her zaman temiz
çıkardı. Bu yıl yine numune aldım. Ancak sonucu bu sefer farklıydı.
Numuneden koli basili çıktı" dedi.Ulu, çevre sakinlerinin artık burada denize girmediğini ve 500 metre ileride denize girdiklerini de sözlerine ekledi.
GÜNDEM
Yayınlanma: 20 Eylül 2017 - 10:30
Salihleraltı'nda deniz kirliliği ve kıyı işgali tepkisi
İZMİR'in Dikili İlçesi Salihleraltı Mevkii'nde yaşayan vatandaşlar, yağmur suyu tahliyesi kanalına son günlerde foseptik ve hayvan pisliklerinin karışarak denize akıtıldığını öne sürüp, tepki gösterdi. Vatandaşlar ayrıca sahilde kıyı kanununa aykırı çardakların kurulduğunu öne sürerek önlem alınmasını istedi.
GÜNDEM
20 Eylül 2017 - 10:30











