Reklam
Tarık Gök

Hayalleri Takip Eden Adam

22 Eylül 2016 - 17:10

İnternet üzerinden tanışıp ve kurmuş olup ama yüzyüze Nepal’de tanıştığımız 5 kişilik ekibimizle Jiri bölgesine doğru otobüs ile hareket ettik. 10 buçuk saat sonra Jiri (Shivalaya) köyüne vardık ve 1 gece konakladıktan sonra Everest’e doğru yolculuğumuza 11 aralık 2012 sabahı yürüyerek başladık. İlk günler gerçekten cok zor ve  geceleri soğuk geciyordu. Yürüyüşler uzun ve bol çıkış aynı zamanda inişli idi!

Bir anda  kendimizi 3500 lerde bulup aynı gün 2200 lere inebiliyorduk. 2. gün bir arkadaşımızı ayaklarındaki sorun sebebi ile 1 gün geride bırakmak zorunda kaldık. Yolumuza 4 kişi ile birlikte devam ederken aramıza yolda tanıştığımız bir İngiliz dahil oldu. Çok kişi ile  karşılaşmıyorduk yolda. Karşılaştıklarımız ile de yakın durmaya hatta  birlikte yürümeye çalışıyorduk. Yolda Nepal’li köylülerin yapmış oldukları barakada kalıp orda onların yemeklerini yiyorduk. Aynı yemeği bir başka barakada yediğimiz zaman karşımıza bambaşka bir lezzet ve görüntü gelebiliyordu çünkü her evin kendi bir tarzı vardı. Yolculuğumuzun 7. gününde Namche Bazaar’a ulaştık.  Namche Bazaar bizim için Paris’e ulaşmak gibi birşeydi. Çünkü istadiğiniz herşeye  ulaşabiliyor ve istediğiniz herşeyi yiyebiliyordunuz. Sıcak duş, rahat yataklar bizim için rüya gibiydi. 1. etapı bitirmiş gözüküyorduk. 1 hafta boyunca 7-8 saat hergün boyunca yürümüştük ve bu bizim için biraz ağır geçmişti. Yüksek irtifaya uyum sağlamak için Namche Bazaar’da 2 gece konaklamamız gerekiyordu ve herkes mutlu gözüküyordu. Yüksek dağlara yaklaşmıştık. Bundan sonraki yürüyüşler uzun degil ama yüksek irtifa’da geçicekti. Bizi tek zorluyacak şey artık yükseldikçe oksijenin azalması ve yüksek irtifa hastalığına kapılmamızdı. O yüzden bundan sonra çok dikkat etmeliydik.

Neden Jiri’den yürümeye başladık yolculuğumuza? Bu çok önemli bir nokta benim için , çünkü Jiri 1953 yılında Everest’e ilk tırmanan Yeni Zellanda’lı Edmund Hillary’nin Everest’e ulaşmak için yola çıktığı yerdir. Bizde bu tarihi yolculuğu tekrardan yaşamak ve az da olsa bu duyğunun nasıl birşey olduğunu yaşamak istedik. Everest’e ulaşmak 14 gün, ordan Cholla Pass (5420) üzerinden Gokyo Ri (5357) ve Lukla havaalanına ulaşmak 7 gün sürecekti. Bu yolculuğumuzu hiçbir taşıyıcı kullanmadan ve hiçbir rehber desteği almadan yapıcaktık.

Namche Bazaar’da 2 gece konakladıktan sonra yeni bir enerji ile tekrardan yola çıktık. 2 gün sonra Dingbouche’ye vardık. Dingbouche bizim 2. yüksek irtifa’ya alışma noktamızdı. Burda da 2 gece konaklayıp yüksek irtifa cıkış ve inişi yapmamız gerekiyordu ve ilk 5100’lük zirvemizi tamamladık ve tekrardan 4358’e indik. Artık daha yükseklere yavaş yavaş hazır duruma geliyorduk. Tekrar yola çıktık. Gittikçe yükseliyorduk. Kısa ama zor yürüyüşler (4-5 saat) ardından Gorak Shep’e (5100) vardık. Daha önce 5100 metre’ye trımandığımız için bu yüksekliğe hazırdık. Burda da 2 gece geçirecektik. İlk gün Kalapatar’a tırmanıp ertesi gün Everest Base Camp’e gidecektik. Beni en çok zorluyan bütün yolculuk boyunca Kalapatar (5545) oldu. Soğuk’dan kaynaklanan inanılmaz bir başağrısı ve yüksek irtifa. Ama geri dönemezdim. Başarmalıydım! Ve sonunda Kalapatar’ın zirvesindeydim. Karşımda Everest bana bakıyordu. Ölüm irtifasına 1500 metre vardı sadece. Orda  olmak muhteşem idi. Base camp’i görebiliyordum. Gorak Shep’e geri döndük gece -20 dereceydi ve kaldığımız odada hiçbir zaman ısıtıcı yok ve 1 gece daha konakladıktan sonra hedefimize ulaşmaya saatler kalmıştı. Everest Base Camp! 3 saatlik bir yürüyüş sonunda işte  ordaydık. 14 gün sonra işte karşımızda Everest Base camp ve Khumbu Glacier. Şapka çıkartılacak bir dağ vardı karşımızda. İşte Everest işte dünya’nın çatısı ve biz eteklerindeydik. 5364 metre. Hedefe ulaşmanın ve 14 gün yürümenin vermiş  olduğu bu haz hiçbirşeye degişilmez idi. Ağlamak istiyordum. Tam buzulun ortasında idik. Tek kelime ile olağanüstü idi. Birsure sonra geri dönmek zorunda kaldık ve yolculuğumuzun 2. etapı da bitmişti.

Gorak shep de 2. geceyide konakladıktan sonra şimdi sıra belkide yolculuğumuzun en tehlikeli bölümüne gelmişti. Cholla Pass’ı geçip Gokyo’ya ulaşmamız gerekiyordu. Cholla Pass 5420 metre’de olup tümüyle buzlarla kaplı bir geçit idi. Kimse bize ordan gitmemizi önermiyordu. Geçitin ilk defa bu kadar buzlarla dolu olduğunu ve hayati tehlike taşıdığını bize sürekli söyleyip bizi vazgeçirmek istiyorlardı.

Öyle de oldu:) Namche Bazaar’da bize katılan 1 çift bizden ayrılıp başka bir yoldan Gokyo’ya ulaşmaya karar verdi. Jiri’den beri bizimle olan başka bir arkadaşımız yüksek irtifa hastalığına kapıldığını söyleyip bizden ayrıldı. Ve kaldık ben ile beraber 3 kişi:) Biz kararlıydık Cholla Pass’ı geçmeye! Bence dönemezdik , yolu  uzatamazdık. Amaç zaten  yolu  kısaltmak degildi. Amaç Cholla Pass’ı geçmek idi. Sonuç ne olursa olsun ben bunu yapmalıydım. İşte o zaman herşey tamamlanmış olucaktı. Yanımdaki arkadaşlarımıda burdan tebrik ederim çünkü onlar da vazgeçmedi. Başından beri yanımda olan bide iki kız idi. Tebriklerrr! Cholla Pass’ı geçtik! Muhteşem bir tecrübe idi. Başarmıştık. Heryer buzlarla kaplı idi. İrtifa yüksek idi. Ayakta zor duruyor ve ya kayarsak ı sürekli düşünüp dururken herşey geçip bitmişti. Güvenli bölğeye ulaşmıştık ve sevinçten zıplıyorduk. Birdaha  olsa birdaha  yapardım. İşte bütün yolculuğun noktasıydı bu bence. Ordan Gokyo’ya ulaştık ve yolculuk sona ermek üzereydi. 4-5 gün sonra Lukla havaalanına ulaşıp Kathmandu’ya geri dönebilirdik. Ve öyle de oldu. Bitmişti! 21 gün 190 km 3 tane 5000 üstü zirve geçip gitmişti. Duygularım mı ? Keşke anlatabilsem:) Benim için yendien doğuş bu olsa gerek. Benim için artık açılar degişti , belki düşünceler yada bakışlar. Hayat yolculuğumun içinde başka bir yolculuk yaptım. Evet bu trekking değildi. Bu bir yolculuk du. Hayatımın en güzel yolculuğu ve en güzel hedefi. Hayat bana bunu yaşattığı için ne kadar teşekkür etsem azdır. Yaşadığınız problemleri lütfen tekrardan bir gözden geçirin ve onların gerçekten de bir problem olmadığını görün.

Hayatınıza bir şans verin ve yapmak istediğiniz ilk şeyi lütfen gerçekleştirin.